Pedagogisk Psykologi | 101 lästips för psykologer i skola och förskola
22824
post-template-default,single,single-post,postid-22824,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.3,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive

101 lästips för psykologer i skola och förskola

Av personer som är nya i skolans värld får vi ibland frågan: ”Vad bör jag läsa för att bilda mig en bättre förståelse för pedagogisk psykologi?” Oftast är det psykologer som frågar, men ibland också andra professioner inom elevhälsan. Därför har vi nu satt ihop listorna 101 lästips för psykologer i skolan och 101 lästips för psykologer i förskolan.Här hittar du många klassiker, så som Att platsa i en skola för alla av Säljo & Hjörne och Att utveckla elevhälsa av Petri Partanen. Men också många av de fantastiska nya böcker och publikationer som getts ut de senaste åren, exempelvis Hantera, utvärdera och förändra (2018) av Hejlskov Elvén och Sjölund, Psykologi för klassrummet (2016) av Lehtinen och Jakobsson Lundin och Psifos kvalitetsmodell för psykologers arbete i elevhälsan (2018).

Ladda ner

 
PS: Dela gärna inlägget vidare om du känner någon inom skola/elevhälsa som du tror kan ha nytta av dessa listor!