• Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
Pedagogisk Psykologi

Pedagogisk Psykologi

En kunskapsportal för skolpersonal

  • Utbildningar
    • Beteendeproblem i skolan
    • Traumakunskap i skolan
    • Att lösa problem tillsammans
    • Förebygga problematisk skolfrånvaro
    • Pedagogiskt Ledarskap
  • Tjänster
    • Handledning
    • Psykologisk kompetens till er skola
    • Psykologutredning
    • Föräldrastöd
  • Om Oss
  • Material
  • Nyhetsbrev
  • Media
  • Podcast
  • Blogg

Levla Norrköping och Levla Förskolan!

april 1, 2016 Av Pedagogisk Psykologi

image1Igår träffade vi Norrköpings centrala elevhälsa, under en givande eftermiddag pratade vi om Levla-materialet. Föreläsningsbitar varvades med intressanta diskussioner om hur vi kan skapa struktur i skolans hälsofrämjande och förebyggande arbete.

 

Sent hemkommen till Umeå blev jag mycket glad över att hitta senaste Förskoletidningen som har temat Lärmiljöer. Jag har fått skriva en artikel om Levla Förskolan till det spännande temanumret. Roligt! Förskoletidningen ges ut av Gothia och kan köpas här.

image1-2

Vill du veta mer om Levla eller Levla Förskolan hör gärna av dig eller besök levla.nu

Arkiverad under: Elevhälsa, Tidiga insatser Taggad som: Elevhälsa, Extra anpassningar, Förskolan, Levla, Levla Förskolan, Levla Lärmiljön, Norrköping

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Vill du hålla dig uppdaterad på det senaste inom pedagogisk psykologi genom att prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev?

Det är helt gratis. Avprenumerera när som helst.

Primärt sidofält

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Håll dig uppdaterad på det senaste inom pedagogisk psykologi genom att prenumerera på vårt nyhetsbrev. Det är gratis och du kan när som helst avregistrera dig.

Senaste inlägg

  • Konsten att hantera övergångar i skolan – Anna Borg
  • Klassrumsledarskap i praktiken – Jonas Nilsson
  • Tydliggörande pedagogik i skolan – David Edfelt
  • Samarbete, forskning och digiloga verktyg – Patricia Diaz & Joanna Lundin
  • Presentationslyftet – knep för ökat lärande och engagemang
  • Samtal i skolan under pandemin – Petter Iwarsson
  • Att äga klassrummet – Anna Sterlinger & Karin Boberg
  • Bjud in omvärlden i klassrummet – intervju med Maria Wiman
  • Forskningsläget kring hjärnträningprogram – vad vet vi?
  • John Steinberg – Intervju inför Pedagogiskt Ledarskap 2020

Copyright © 2025 · Rova & Sjögren Psykologi AB, Västra Norrlandsgatan 27, 903 29 Umeå · Webbdesign av David Franzén.